poniedziałek, 16 marca 2009

C2C '09 - relacja

Communities 2 Communities 2009 już za nami, chciałbym krótko podsumować całe spotkanie.

Po pierwsze: podziękowania dla Adama Najmanowicza z Cognifide za zasponsorowania busa dla członków PG.NET!

Mój poniższy komentarz dotyczy jedynie ścieżki .NET. Mam nadzieję, że organizatorzy udostępnią jakieś video z SQLa :-)

1. Marek Byszewski, "Tour de VSTS 2010".

Prezentacja była szybkim przeglądem możliwości Visual Studio Team System 2010. Marek dość sprawnie prezentował możliwości debugera historycznego, zarządzania kodem oraz continuos integration za pomocą Visual Studio.  Aplikacja jeszcze nie jest wolna od wad - o czym można było się przekonać na własne oczy. Marek jednak dość sprawnie przechodził pomiędzy nie do końca udanymi próbami, całość wypadła w miarę sprawnie. Na szczęście (moim zdaniem) plan Marka został wykonany prawie do końa, nie licząc paru problemów technicznych o których wspomniałem. Merytorycznie nie zobaczyłem nic wielkiego, czegoś czego do tej pory bym nie znał. Ocena 7,5/10.

2. Julia Lerman, "My favorite Entity Framework. Tips & Tricks".

Julia zaprezentowała wybrane problemy z którymi spotyka się większość progrmistów wykorzystujących EntityFramework oraz przestawiała sposoby ich rozwiązania. Prezentacja była prowadzona po angielsku, nie było jednak żadnych problemów ze zrozumieniem przekazu - Julie z niczym się nie śpieszyła i płynnie przedstawiała kolejne punkty prezentacji. Doskonały kontakt z publiką, dużo energii w przekazywaniu wiedzy, pełen profesjonalizm. Ciekawe przykłady z życia wzięte i brak niezrozumiałej teorii. Ocena 10/10.

3. Piotr Leszczyński, "Kolejny kontener Dependency Injection? NIE - dziękuję! Czyli o koncepcji meta-kontenera słów kilka".

Tak naprawdę zastanawiałem się o czym będzie ta sesja. Koncepcja meta-kontenera nie była mi za bardzo znana, a chciałem się dowiedzieć u źródła "o so chosi". Pomyślałem sobie, że pewnie będzie o IoC - trochę tak było. Szybkie wprowadzenie do tematyki Inversion Of Control, dependency injection, oraz przejście do meritum prezentacji, czyli meta-kontenera. Słuchałem, słuchałem i cały czas zastanawiałem się gdzie jest to odkrycie. Widziałem idee opartą o jeden wielki wzorzec fabryki, ale wydawało mi się, że jest coś jeszcze poza tym. Zadałem Piotrkowi pytanie "Jaki cel przyświecał wymyśleniu meta-kontenera i do czego jest mi on potrzebny, skoro wszystko to, co chcę zrobić z IoC udustępnia mi mój obecny, ulubiony kontener?". Piotrek odpowiedział, że uniezależnie mnie to od zmiany licencji mojego kontenera w przyszłości. Pytanie kolejne: "A co jeśli Wy zmienicie licencję meta-kontenera?". Odpowiedz: <brak>. Odniosłem wrażenie, że prezentacja była pewnym środkiem na przedstawienie produktu, natomiast to co najciekawsze w samym IoC zostało potraktowane po macoszemu. Ocena: 6/10.

4. Ingo Rammer, "Hardcore Production Debugging of .NET Applications".

Ingo dał czadu! Wyśmienita wręcz prezentacja narzędzi służących do debugowania gotowego managed-kodu, była wykonana w sposób jaki najbardziej przypadł mi do gustu. Narzędzia, które przedstawiał Ingo, ani nie posiadały fajowskich wizualnych bajerów, nie miały latającego menu, ani pomocy w postaci spinacza. Mimo to, zostały zaprezentowane w taki sposób, że nie spuszczałem wzroku z ekranu projektora. Absolutnie nie było żadnej rzeczy do której mógłbym się przyczepić. Ocena 11/10.

5. Udi Dahan. "Avoid a Failed SOA - Business and Autonomous Components to the Rescue".

Udi to wielki autorytet w naszym małym świecie :-) Byłem przekonany, że pod względem merytorycznym nie mam się o co martwić i dowiem się rzeczy, o których nawet nie śniłem, na pewno bedzie pro. Było pro. Niestety tematyka sesji była dla mnie nieco "akademicka". Rozumiem, że nie samym pisaniem kodu człowiek żyje, ale nie było nawet jednej linijki kodu :-( Udi potrafił nad jednym slajdem przegadać dobre 10 minut, mimo tego nie "lał wody". Za przydatność informacji dałbym 5/10, za prezentację 10/10. Końcowa ocena: 7/10.

6. Artur Paluszyński, "Interakcyjne sceny 3D w Windows Presentation Foundation".

Artur prezentował techniki 3D za pomocą WPF-a. Prezentacja dość spokojna, mimo to ciekawa. Wszystko o czym mówił Artur uznawałem za godne uwagi. Zwracałem jednak uwagę na formę prezentacji "per Państwo". Artur, jesteśmy na C2C, tu wszyscy jesteśmy kumplami po fachu! Końcowa ocena 9/10.

7. Konferencja C2C 2009. Ocena końcowa.

Szkoda, że nie była bliżej Poznania :-)  - jednak z mojej strony dla organizatorow tego przedsięwzięcia - WIELKIE BRAWA. Kawał dobrej roboty. Zdecydowanie najlepsza tego typu impreza w kraju!

6 komentarze:

Piotr Leszczyński pisze...

Cześć,
Dzięki za krytyczne uwagi - takie są najcenniejsze. Na pytanie co w przypadku gdy my zmienimy licencję nadal nie potrafię odpowiedzieć - to pytanie można zadać do każdego produktu na otwartej licencji. Zasadniczo chciałem pokazać ideę i wspomnieć o naszym pomyśle na rozwiązanie. Bardziej chodziło mi o samą koncepcję - widocznie nie udało mi się tego dokładnie przekazać. Czy mógłbyś dokładniej określić co według Ciebie w samej idei IoC zostało przeze mnie potraktowane po macoszemu? Chętnie wyciągnę z tego wnioski na przyszłość. Pozdrawiam :)

Dariusz Tarczyński pisze...

Troszkę liczyłem na to, że jako niewątpliwy specjalista od architektury kodu, przedstawisz wady i zalety np. już samego podejścia do wstrzykiwania, kiedy to robić przez konstruktor, kiedy przez parametr metody (bo o tym nie mówiłeś?). Zabrakło mi trochę tego.

Andrzej Piotrowski pisze...

No ja też się dołącze do podziękowań dla Adama ( mam nadzieje że przeczyta twoje bloga :) ). Ale co jest fajne , to w kazdym blogu Piotr broni się jak nie wiem co. Powiedziałeś i tyle. Ludzie bardziej podatni są na to co widzieli niż wyjaśnienia ;)

Piotr Leszczyński pisze...

Widzę, że znowu mnie ktoś nie rozumie ;> Nie próbuję się bronić - trudno żebym napisał komentarz w stylu "co konkretnie było po macoszemu", i tyle - trochę by to głupio wyglądało :). Jestem otwarty na uwagi i krytykę - skoro ktoś może mi zwrócić uwagę na to co było jego zdaniem nie tak - to zwyczajnie chcę z takiej możliwości skorzystać.

Artur Paluszyński pisze...

Dzięki za dobre słowa :) są zdecydowanie motywujące do dalszych prezentacji, jeszcze wiele poteżnych narzędzi drzemie ukrytych w dll'kach walających się po naszych dyskach i aż prosi się o pokazanie światu. Co do "per państwo", cóż to moje pierwsze wystąpienie na konferencji tego typu, widać przedobrzyłem z oficjalnością i dystansem, ale na przyszłość na pewno nie będzie już z tym problemów. Co do samej konferencji - bardzo miłe przeżycie, dobra organizacja, wsparcie z każdej strony, świetne wystąpienia prelegentów dające zastrzyk wiedzy i inspirujące do dalszych poszukiwań. Pozdrowienia z ośnieżongo ciągle :) Sopotu

Dariusz Tarczyński pisze...

Mam nadzieję, że jako prezenterzy zawitacie kiedyś do Poznania, czekamy na Was w PG.NET :-)